måndag 11 juli 2011

BREDBANDSBOLAGET

...kan man inte lita på. Käck reklam som säkert kostar skjortan, men med tanke på vem som betalar den, skulle kanske slantarna lagts på att se till att man kan leverera det som man vitt och brett lovar den som bidrar med medlen till reklamen. Jag har provat tre's (3) mobilabredband också, vilket i och för sig visade sig inte vara någon hit. Men skillnaden mellan Bredbandsbolaget och tre.se är att tre.se erkänner att de inte kan leverera det de lovar och tar betalt för.
Igår var det en (1) månad sen till och med Bredbandsbolaget tyckte att min uppkoppling var väl instabil, därför skulle de skicka ut en systemtekniker vilken -trodde man- skulle få ordning på problemet. Men icke. Han kom, han "knappade" lite, och konstaterade att han inte var så hemma på Mac samt att byta ut modemet inte hjälpte. Han (systemteknikern) "kastade in handduken" och lämnade mig med orden - ring om några dagar om det inte blivit bättre! Ridå...

18 kommentarer:

  1. Första september tar Bredbandsbolaget över kommunikationen med yttervärlden i den här delen av stan. De är dyrare än Tele2 för konsumenten. Därtill tar de mer betalt men levererar en sämre produkt. Deras samarbete med 3 avskräcker. Frågan blir då hur man som konsument löser detta.
    Jag är inne på att skippa TV och bredbandstelefoni helt samt skaffa en mobil med Tele2 abonnemang. Problemet är dock bredbandet. Det får lägre hastighet och högre pris och där har jag inget alternativ till det fasta. Jag är låst till det Bredbandsbolaget nu tar över. Mobil surf kostar för mycket. Visar det sig sedan att de saknar kompetens för det, de påstår sig kunna leverera, är man som kund riktigt illa ute!
    Jag är mycket skeptisk!

    SvaraRadera
  2. Ja där ser man, hoppas att fler delar med sig av sina erfarenheter av oseriösa mobiloperatörer.

    SvaraRadera
  3. Det enda de (allra flesta leverantörerna)är bra på, är att ta betalt för nåt de inte kan leverera och dessutom undgå att skämmas för det.

    De har väl gått nån politikerkurs antagligen...

    SvaraRadera
  4. Jag kan bara bekräfta att hitintills så har inte Bredbandsbolaget imponerat på mig. Att de inte är något man rekommenderar, inte ens sin ovän, ja om man nu har någon alltså, om man inte har någon ovän, så lär man kanske få det i och med rekommendationen.

    SvaraRadera
  5. Jag har en tre mast precis utanför, så det fungerar bra för mig. Kanske telias mobila fungerar bättre för dig?
    http://www.telia.se/privat/mobilt-bredband/
    Har inte behövt engagera mig i andra nätverk på ett tag, så har ingen aning hur de ligger till i dagsläget. Lycka till och ha det.

    SvaraRadera
  6. Mja, jag har ett mobilt modem som backup. Men det kan inte vara meningen att man ska behöva ha både hängslen och bälte tycker man...
    Det är iofs ett intermittent fel, men det ska väl inte ta en en evighet att hitta för en som kallar sig "systemtekniker"! Det fluktuerar mellan drygt 16 Mbit till ynka 2 Mbit vilket ju naturligtvis inte är godkänt. Dessutom så ståtar Bredbandsbolaget med att de har - Hastighetsgaranti – vilket ska betyda att du betalar aldrig för mer än du får... Ja ja, vi får väl se hur det är med den saken!

    Haré

    SvaraRadera
  7. Det här kan bli intressant... Jag utgår från att Du håller oss uppdaterade.

    Det kanske också vore bra för BBB att veta att Du bloggar om "vardagslivets små förtretligheter"...

    SvaraRadera
  8. Om det blir ja!

    Självklart håller jag intresserade uppdaterade, och BBB vet nog om att jag är synnerligen irriterad på deras sätt att behandla min uppkoppling. Googlar man BREDBANDSBOLAGET så kan man inte missa min blogg i ämnet BBB.

    Nu har de skitit i det blå skåpet, nu är det krig!

    SvaraRadera
  9. Se där ja Gösta, pårom bara.

    SvaraRadera
  10. Jajemen, skam den som ger sig vet du väl!

    SvaraRadera
  11. Ska jag kasta en kloppetiklopp på dem? Jag minns när Telias dial-up inte funkade när det regnade... Jaja, det var bättre förr, eller i alla fall var man liksom mer beredd på problemen :-)
    Hälsa Chefen!

    *kloppetikloppar bort i solnedgången med en suck*

    SvaraRadera
  12. Mors.

    Har kriget brutit ut än?

    *väntar spänt*

    SvaraRadera
  13. Ja snälla gör det. BBB har verkligen gjort sig förtjänta av en redig kloppetiklopp på ögat!

    ALLT var bättre förr, till och med Telia, och det vill inte säga lite det!

    Chefen... *mummel*

    SvaraRadera
  14. Näh krigen har inte det, de har viftat med vit flagg, men snart skiter jag i det och går till attack!

    Igår fick jag dem att byta kanal i modemet så chefens laptop fungerar trådlöst igen, dock med en hastighet som till och med en snigel skulle flina åt.

    *sucka djuuupt*

    SvaraRadera
  15. Sucka djupt duger inte, fortsätt twista.

    SvaraRadera
  16. Näh, men det kan underlätta när man har med... ja du vet, att göra!

    SvaraRadera
  17. Vi kör telia,Boxer och allt annat som är dyrast, för då får vi åxå service!=)



    XXX

    SvaraRadera
  18. Jo jo, det är en del som kostar på sig...

    *ser oerhört imponerad ut*

    SvaraRadera