Se här så förstår ni vad jag menar med skillnad.
Före ovan, och efter nedan.
Däremellan så slipade och oljade ...
slipade och oljade ...
slipade och oljade jag allt för att få en fin finish!
Jodå, rorkulten fick sig en omgång den också!
Så ... det så hett efterlängtade svepet över hamnen...
Jaa skillnad blir det men nog kunde det jobbet få vara mera sparsamt förekommande. Var 10:e år känns redan det för tida!
SvaraRadera:O)
Snyggt jobbat! En gång i tiden var även jag båtfolk, hade en lotskutter tillsammans med ett ex. Enepinnad ek, byggd 1947 på Orust. Det var kärlek från första ögonblicket det :-)
SvaraRaderaBeBest: Du det var nog f-n mer än tio år sen luckorna fick sig en omgång, men nu är det gjort.
SvaraRadera=)
Whitelady77: Håller med, hehe, visst är det snyggt jobbat!
SvaraRaderaEn lotskutter byggd på den tiden då det fanns folk som kunde bygga rejäla träbåtar, går inte av för hackor! =)
Plastbåtar i all ära, lite trä ska det finnas även på en sån. Molly har lite av varje, och det gillar jag. Dessutom är hon byggd som sjövärdiga båtar byggdes förr när allt var så mycket bättre! =)
Haré
Hehe, ja den lilla "donnan" var sjösäker som få. Hon var straxt över 4 meter lång, 3,30 bred och stack 1,10 djupt med en hel dj...vla massa barlast nere i svinet :-) Det var inte många vindar som rubbade hennes cirklar, kan man lugnt säga....
SvaraRaderaHm, de gamla luckorna ser ut som ingången till nåt man inte vill gå in till...
SvaraRaderaSvepet över hamnen var en riktig rysare.
Ha de´.
whitelady77: Med den formen är det inte många vindar som kränger ned henne, att få vatten på skarndäck var väl omöjligt förstår jag... =)
SvaraRaderaLennart: Den övre bilden får en att tänka på hinhåle, men det var då det, nu glänser hon riktigt... Inte ett öga är torr när man beskådar Molly i hela sin prakt.
SvaraRaderaHaré
Hej! Jag äger en Lottskutter som är byggd 1947 enepinnad ek, jag köpte henne 1984 men har ingen historia om båten kan det vara samma båt som anonym skrev om har du några bilder på båten ? Min båt är 8.7×3.3
SvaraRadera