När ska Bredbandsbolagets personal inse att de inte kan det, ja kan själv alltså!?
Efter att ha tjatat i drygt ett (1) år om att det måste vara något fel på linjen, och till sist hotat med uppsägning av avtalet, kallade de till sist in kavalleriet i form av en man från Relacom.
Det tog allt som allt en kvart för denne (till skillnad mot Bredbandsbolagets personal) tekniskt kunnige man att hitta två (2) jordfel på linjen. Ett i det låsta skåpet i källaren, och ett i en den kabelskarv som den förre "fältteknikern" (han som märkligt nog inte kunde något om Mac), skarvat om i hallen.
Har Bredbandsbolaget inte nog med problem, så skaffar de sig ständigt nya, genom att som med en dåres envishet vidhålla att de - Kan själv!
Är de "släkt" med Tele2? De kunde aldrig erkänna att det var nåt fel, trots att hastigheten var usel, eller att hela härligheten lade av allt som oftast. De skickade ut nån "tekniker" som hummade lite och sen också försvann i tomma intet.
SvaraRaderaEnda förklaringen man fick var att det var fel på mina grejer. När de fick veta att vi hade en router, så var det alltid den som var den felande länken.
Bredbandsleverantörer... Pft!
Det är kan man konstatera - av samma skrot och korn!
SvaraRaderaAllt är kundens fel, och det vidhåller de ända tills de får svart på vitt att så inte är fallet. Gammal hederlig felsökning, istället för att byta modem, finns inte i deras värld. Snacka om fyrkantiga!
Jag blir så *ävla trött på allt vad de kallar "tekniskservice", för de har inte en susning om vad service är...
Det är mycké de inte vet överhuvud taget.
*inte bara ser trött ut, utan är det dessutom*
vad ni gnäller !!!
SvaraRaderavad hände med den positiva energin ???
En sak som gör mig förbryllad är att mitt mobila bredbandsmodem från Tele2. Ibland fungerar så som avsett. Det får då full kontakt med omvärlden och kommunicerar med 3G-hastighet så som det ska. Så plötsligt tappar det kontakten med sin basstation och då går farten ner till 2G. Det är rent löjligt att tro att man kan använda internet då. De flesta sidorna hinner aldrig laddas hem innan deras server sparkar bakut och stoppar kontakten. Jag tappar också tålamodet så rejält att jag kan tänka mig att börja städa huset en stund tills modemet åter fått upp ångan.
SvaraRaderaDet är mycket med det tekniska, som Mikael B Tretow så riktigt påpekade!
Gnäller!?
SvaraRaderaHär snackar vi fakta, och inget annat än fakta!
*fruntimmer*
Jag funderade på att gå tillbaka till mobilt bredband, men det är tyvärr alltför många som upplever samma problem som du gör Börje. Så jag väljer att kämpa vidare med fast lina nu när man hittat och åtgärdat jordfelet som skapat mig så mycket problem. Men om det blir med nuvarande operatör, det är jag inte så säker på förstås.
SvaraRaderaMors.
SvaraRaderaBlodtrycket under kontroll?
Observera att jag inte nämner nåt om vädret...
*mummel*
Mors.
SvaraRaderaJorå, för tillfället så...
Vädret näh. När solfan skiner hysteriskt, så är det väl bara att gilla läget.
*ser uppgiven ut*