...kan man inte lita på. Käck reklam som säkert kostar skjortan, men med tanke på vem som betalar den, skulle kanske slantarna lagts på att se till att man kan leverera det som man vitt och brett lovar den som bidrar med medlen till reklamen. Jag har provat tre's (3) mobilabredband också, vilket i och för sig visade sig inte vara någon hit. Men skillnaden mellan Bredbandsbolaget och tre.se är att tre.se erkänner att de inte kan leverera det de lovar och tar betalt för.
Igår var det en (1) månad sen till och med Bredbandsbolaget tyckte att min uppkoppling var väl instabil, därför skulle de skicka ut en systemtekniker vilken -trodde man- skulle få ordning på problemet. Men icke. Han kom, han "knappade" lite, och konstaterade att han inte var så hemma på Mac samt att byta ut modemet inte hjälpte. Han (systemteknikern) "kastade in handduken" och lämnade mig med orden - ring om några dagar om det inte blivit bättre! Ridå...
Första september tar Bredbandsbolaget över kommunikationen med yttervärlden i den här delen av stan. De är dyrare än Tele2 för konsumenten. Därtill tar de mer betalt men levererar en sämre produkt. Deras samarbete med 3 avskräcker. Frågan blir då hur man som konsument löser detta.
SvaraRaderaJag är inne på att skippa TV och bredbandstelefoni helt samt skaffa en mobil med Tele2 abonnemang. Problemet är dock bredbandet. Det får lägre hastighet och högre pris och där har jag inget alternativ till det fasta. Jag är låst till det Bredbandsbolaget nu tar över. Mobil surf kostar för mycket. Visar det sig sedan att de saknar kompetens för det, de påstår sig kunna leverera, är man som kund riktigt illa ute!
Jag är mycket skeptisk!
Ja där ser man, hoppas att fler delar med sig av sina erfarenheter av oseriösa mobiloperatörer.
SvaraRaderaDet enda de (allra flesta leverantörerna)är bra på, är att ta betalt för nåt de inte kan leverera och dessutom undgå att skämmas för det.
SvaraRaderaDe har väl gått nån politikerkurs antagligen...
Jag kan bara bekräfta att hitintills så har inte Bredbandsbolaget imponerat på mig. Att de inte är något man rekommenderar, inte ens sin ovän, ja om man nu har någon alltså, om man inte har någon ovän, så lär man kanske få det i och med rekommendationen.
SvaraRaderaJag har en tre mast precis utanför, så det fungerar bra för mig. Kanske telias mobila fungerar bättre för dig?
SvaraRaderahttp://www.telia.se/privat/mobilt-bredband/
Har inte behövt engagera mig i andra nätverk på ett tag, så har ingen aning hur de ligger till i dagsläget. Lycka till och ha det.
Mja, jag har ett mobilt modem som backup. Men det kan inte vara meningen att man ska behöva ha både hängslen och bälte tycker man...
SvaraRaderaDet är iofs ett intermittent fel, men det ska väl inte ta en en evighet att hitta för en som kallar sig "systemtekniker"! Det fluktuerar mellan drygt 16 Mbit till ynka 2 Mbit vilket ju naturligtvis inte är godkänt. Dessutom så ståtar Bredbandsbolaget med att de har - Hastighetsgaranti – vilket ska betyda att du betalar aldrig för mer än du får... Ja ja, vi får väl se hur det är med den saken!
Haré
Det här kan bli intressant... Jag utgår från att Du håller oss uppdaterade.
SvaraRaderaDet kanske också vore bra för BBB att veta att Du bloggar om "vardagslivets små förtretligheter"...
Om det blir ja!
SvaraRaderaSjälvklart håller jag intresserade uppdaterade, och BBB vet nog om att jag är synnerligen irriterad på deras sätt att behandla min uppkoppling. Googlar man BREDBANDSBOLAGET så kan man inte missa min blogg i ämnet BBB.
Nu har de skitit i det blå skåpet, nu är det krig!
Se där ja Gösta, pårom bara.
SvaraRaderaJajemen, skam den som ger sig vet du väl!
SvaraRaderaSka jag kasta en kloppetiklopp på dem? Jag minns när Telias dial-up inte funkade när det regnade... Jaja, det var bättre förr, eller i alla fall var man liksom mer beredd på problemen :-)
SvaraRaderaHälsa Chefen!
*kloppetikloppar bort i solnedgången med en suck*
Mors.
SvaraRaderaHar kriget brutit ut än?
*väntar spänt*
Ja snälla gör det. BBB har verkligen gjort sig förtjänta av en redig kloppetiklopp på ögat!
SvaraRaderaALLT var bättre förr, till och med Telia, och det vill inte säga lite det!
Chefen... *mummel*
Näh krigen har inte det, de har viftat med vit flagg, men snart skiter jag i det och går till attack!
SvaraRaderaIgår fick jag dem att byta kanal i modemet så chefens laptop fungerar trådlöst igen, dock med en hastighet som till och med en snigel skulle flina åt.
*sucka djuuupt*
Sucka djupt duger inte, fortsätt twista.
SvaraRaderaNäh, men det kan underlätta när man har med... ja du vet, att göra!
SvaraRaderaVi kör telia,Boxer och allt annat som är dyrast, för då får vi åxå service!=)
SvaraRaderaXXX
Jo jo, det är en del som kostar på sig...
SvaraRadera*ser oerhört imponerad ut*