Lovade i ett svagt ögonblick att hålla intresserade informerade. Så här kommer en positiv information... Jodå, för en gångs skull, så... ja, alltnog och emedan.
För en stund sen damp månadsfakturan från BBB ner på hallmattan, och tror ni inte på f**; Summa att betala (var av moms 0,00 kr) hör och häpna! 0,00 kronor.
Jorå, ibland kan även dessa annars så oerhört profithungriga företag göra rätt för sig. Ja för den minnesgode minns nog att de lovade att dra av en HEL månadskostnad för allt besvär jag haft på grund av deras strulande.
Det var det positiva, nu åter till verkligheten. Trots idoga garantier om att mitt modem skulle leverera minst 11 Mbit/s samt bli stabilt nu när man sänkt från max 24 till max 12 Mbit/s så fortsatte "felpaketen" som BBB folket kallar avbrotten likt sommarregnen att passera revy. Dessutom så levererar modemet snarare mellan 6-7 Mbit/s istället för de utlovade 11 Mbit/s.
Uj uj, så här ska du inte behöva ha det, upplyste en medlidsam norrländsk stämma på deras kundtjänst mig... det här ska jag se till att fixa. Det gick några dagar, så pep det till i mobilen. Meddelande från BBB, det är fel på modemet, vi skickar ett nytt. Om det är fjärde eller femte modemet som "falerat" låter jag vara osagt, men visst har BBB en väldig otur med sina Zyxel P-2601HN-F1 modem.
Tror ni att det blev bättre?
Den som trodde det får sätta sig i hörnet och trä dumstruten på hjässan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Meddelas kan att hastigheten ner nu (110830) är 4,27 och upp 0,17
Mbit/s
Tänk så mycket mer man får uppleva med BREDBANDSBOLAGET!