fredag 29 maj 2009

Varför måste man nästan alltid välja

...frågar man sig ängsligt. Ständigt och jämt så ska man fatta beslut, svåra beslut dessutom...
Gösta Ekman, han behövde minsann bara välja mellan Aftonbladet och Expressen. 
Jag däremot står inför betydligt mer komplicerat val, nämligen, vilken båt jag ska komma att tillbringa många timmar, ja till och med dagar som säkert kommer att bli till veckor tillsammans med. Ett sånt beslut tarvar sin man. Det är inte bara frågan om blått...



Eller rött skrov... Tänk om det bara hade varit att välja färg! 
Närå, ska det vara staket eller inte, runt hela båten eller bara bak eller farm, eller kanske både fram och bak ..? 
Ja ni fårstår säkert hur jag har det nu. 
Som om nu inte det skulle vara nog, så vill även plånboken vara med på ett hörn och bestämma.
Varför ska alltid jag behöva fatta de svåra besluten..? 
Mycké man inte vet, men det är väl bara att bita ihop och se glad ut förstår jag... Slit och släp, å allt ska man göra själv...

23 kommentarer:

  1. Du måste ha staket runt om fattar Du väl. Ta ett högt, runt två meter, så får Du lite skugga också.

    Båten kommer kanske att se lite lattjo ut, men Du kan ju segla om nätterna kanske.

    Fast då behövs ju inget solkskydd förstås...

    *funderar*

    SvaraRadera
  2. Vadå plånboken?
    HUUR kan den ha något med båtköpet att göra?

    Köp en brun, vetja. En sån där som du får kräla runt och putsa och fernissa varenda vår. Då vet du vad du har att göra de närmaste tjugo åren. ;o)

    SvaraRadera
  3. ...mja, ett staket kan väcka de mörka minnena från barndommen. Minns med fasa spjälsängen och för att inte då tala om lekhagen... Lek, det var fan ingen lek att gå där som ett djur i bur.

    Segling har ju med frihet att göra, staket representerar ofrihet tycker jag.

    Ständigt dessa val...

    *ryser*

    SvaraRadera
  4. Oj, har jag missat något..?

    Ska man ignorera plånboken kanske?

    Träbåtar det är riktiga båtar de, men tyvärr så är jag av naturen ej skapt för att ständigt vara i arbete. Min kropp älskar att ha det lugnt och bekvämt, så träbåten går bort!

    SvaraRadera
  5. Tänkte just det... din latmask! ;o)

    SvaraRadera
  6. Försöker väl igen då...:)/Kurran

    SvaraRadera
  7. Nämen...

    Duktigt Larsson!

    ;-)

    SvaraRadera
  8. Men varför är ditt, Lennarts namn klickbart och hur får man till att det står vem man är ovanför sin kommentar? Mysterierna hopar sig. :)/Kurran

    SvaraRadera
  9. Vojne Vojne... Larsson Larsson... Prova med namn/webbadress nästa gång... *suck*

    ...mja Barbro, det har inte med latmask att göra surrö, utan bekvämlighet snarare.

    Så för er som kanske undrade var jag varit hela kvällen, kan jag berätta att jag varit på konsert. Eagles lirade på Malmöstadion, och vi ekonomiskt sinnade snyltade på musiken från parksofforna. Så nu vet ni det...

    SvaraRadera
  10. Provar genast. Och bums. Innan sängläget intas. :)

    SvaraRadera
  11. Men det går fortare så här, trots allt. Go´natt! :)/Kurran

    SvaraRadera
  12. TITTA, även Larsson kan ju, då kan det ju inte vara så svårt... :-)

    SvaraRadera
  13. "En traktorchaufför, en traktorchaufför, det är en man med gott humör!" Nu ska jag sussa, lovar. ;)/Kurran

    SvaraRadera
  14. *suck*

    Glöm jobbet och koppla av...

    Sov lilla Larsson, snart varenda... Ja säg själv...

    SvaraRadera
  15. Är du vaken Lars? Är du vaken Lars? Har du borstat tänderna, borstat tänderna?/Du vet vem ;)

    SvaraRadera
  16. Jag är vaken mor, jag är vaken mor, och jag har ju, och jag har ju borstat tänderna....

    Ja, eller hur det nu var..?

    Jorå Larsson, jag vet vem det är. ;-)

    SvaraRadera
  17. Hej påre din gamle sjöbuse =)

    Kan du inte blogga på AB som vanligt folk?
    E du för fiiin kanske va?

    Å jag tänker göra som Larsson, vara anonym =)

    Kram i sommarsolen!

    (välj profil? jag är född med min och tror inte den går att ändra)

    SvaraRadera
  18. Hej på dej du!

    Jag bloggar i AB, detta är min "båtblogg".

    Det är valfritt att vara vem man vill, men om du väljer anonymitet så kan jag ju inte glädja dig med en kommentar i dig blogg och det vore väl trist?

    SvaraRadera
  19. Nämen - kan du segla riktiga båtar, Badaren?!?
    Så trevligt, och överraskande! Och du ska t o m bli båtägare - grattis på förhand!
    Hoppas du hittar en riktigt fin båt, till nästintill vrakpris (oj, får man använda ett sådant ord i båtsammanhang?).
    Men köp inte en röd - det är inte snyggt mot vattnet och kustgrönskan...

    Ditt valspråk, om att inte be om medvind utan att lära sig segla, är ett av mina favoritcitat. Har ett till med båtanknytning: "De fast boende är beroende av de fritt kringseglande."

    Ha det gottt, vi hörs!

    SvaraRadera
  20. Jo men, män kan vet du väl... ;-)

    Jag ska ut och kika på en båt right now faktiskt, en RÖD. :-O

    På sjön är det bra att sticka ut, ja att synas alltså, så då är en röd båt bättre än en blå.

    Priset får gärna vara vrak, bara nu inte båtjäveln nu går på ett skär, som Cornelis skrev i visan.

    Ditt citat är så rätt så rätt.

    Nu mot nya mål...

    Ha re.

    SvaraRadera
  21. Käre Badaren,

    Ser ut som fin fina båtar det där, men vill påminna dig om att tjejer oxå kan! (Oftast lite bättre än män, men men...)

    Den dagen du kommer upp i mina 34,3 knop (http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/article2798042.ab) då kan du börja snacka segling! ;D

    //Dotra din

    SvaraRadera
  22. Mäh!!!

    Du är just en grann pensionsförsäkring du, utsätta dig för det där... Du ska vara rädd om dig, och hör sen.

    Dessutom är det fusk att använda sig av STÖDSKROV, far din tillhör den klassiska stammen som fortfarande använder sig av ETT skrov åt gången.

    Vet hut unge!

    Ser fram mot att få med dig i båten, då du!

    Puss o kram


    ;-)

    SvaraRadera