söndag 22 maj 2011

Idag var det tänkt

...att chefen skulle pyssla om Molly, slipa och olja in grabbräckena 
(handtagen på rufftaket för er som inte är så bevandrade i båtterminologin). Men säg den glädje som varar. 
Regntunga skyar dök upp lika oväntat som en kvartalsräkning och så var det kört med arbete ute på däck. Chefen är inte den som sitter sysslolös, snabbt fick hon fram ett mobilspel, samt lite godis att mumsa på.



Jag däremot studerade när grabbarna på havsfidran for som lämlar
ut och in ur ruffen mellan skurarna, i sin iver att få upp masten.

18 kommentarer:

  1. Tänk så lägligt det regnet kom då! Det har för övrigt just anlänt hit men ska ha avrest innan morgonen om planerna håller tätt ... och i morgon är det måndag!

    SvaraRadera
  2. Jo visst är det så, men jobbet springer inte ifrån henne... =) Efter regn kommer sol, och då är det slipa och olja som gäller för chefen!

    Måndag ja, reveljen går 06,30 för det skojiga kör igång 07,00 imorgon, tog morgonpasset för att hinna med en vända på sjön.

    Haré

    SvaraRadera
  3. Bara arbete..
    Även här känns livet fuktigt efter natten men jag tror att det ordnar till sig..

    Måndag idag.. =)

    Njut allt vad du kan..

    Haré

    SvaraRadera
  4. Mors.

    Slit och släp, och allt ska man göra själv! =)

    Idag började måndag 07,00, jag njuter som bara den ska du tro.

    Haré

    SvaraRadera
  5. Mors.

    Har man bara en mobil och lite godis, så klarar man de flesta smällar här i livet. Men jag antar att hon var gruvligt besviken på att jobbet regnade bort.

    Tvätta med måtta nu...

    SvaraRadera
  6. Mors.

    OM hon blev besviken ja, väldigt... *harkel*

    Hur definierar du måtta? Vad är måtta för till exempel chefen, Obama eller varför inte Lennart?

    Måtta för mig är rätt relativt faktiskt, ibland är måtta väldigt mycket, och stundtals så är måtta minsta möjliga. Ja du fattar va?

    SvaraRadera
  7. Du som kan och vet ALLT

    är inte denna portal bättre än WP ?

    tänkte kanske börja igen

    /Livet

    SvaraRadera
  8. Mors Livet.

    Jag tycker att Blogspot är "lättare" att hantera än WP, men smaken är ju som - ja du vet! =)

    Klart att du ska blogga, men det verkliga livet ska man leva utanför bloggande.

    Haré och hojta till om var du tänker skriva dina små funderingar, ja så jag får möjlighet att "slänga käft" med dig! =)

    SvaraRadera
  9. Godmåndag. Jag håller mog med om att blogspot verkar trevligare :)
    Det har precis slutan regna nu här i Nynäshamn och solen börjar skina igen.
    Önskar er en trevlig tur ut på sjön :)
    Mvk

    SvaraRadera
  10. du uppdaterar inte din WP !?!?!??

    /Livet

    SvaraRadera
  11. Hallå Urban eller är det Karin? =)

    Mja, jag har haft Blogspot en tid nu, WP har jag provat i omgångar utan att "fastnat" för den. Kanske det är en vanesak vad vet jag, men för tillfället så ser jag Blogspot som den som känns bäst.
    Vi fick regn så det räcker och blir över igår.
    Nu drar jag till havs...
    Haré

    SvaraRadera
  12. Lilla Livet...

    Var sak har sin tid, och nu har Molly sin tid med mig. Visst är hon en lycklig Molly som får umgås alldeles ensam med mig? Hehe

    SvaraRadera
  13. men det är ju Måndag och klockan passerat 12.00, är inte du i tvättstugan, eller bråkar med din granne ?????

    och lilla och lilla......denna kvinna börjar bli stor ;-)

    /livet

    SvaraRadera
  14. Men Halllåå
    varför ska det vara så svårt att få ihop en sida
    HUR får jag fram bloggadresserna på höger sidan
    HUR lägger du till alla dina fina extra grejor ?

    HJÄLP
    Livet helt förtvivlad och förvirrad ( ja, mer än vanligt )

    SvaraRadera
  15. Hallå Badaren, det är för det mesta Urban :)
    Men möjligen kommer jag att få Karin att blogga också, som att lära dem navigera igen hahaha
    Hoppas ni hinner hem innan den nautiska skymmningen är förbi :)
    "Nautisk skymning" (solen är 12 grader under horisonten) - det går inte längre att navigera med hjälp av horisonten - normal 1 timma efter att solen gått ned.
    Den gamla läran :)

    SvaraRadera
  16. http://livetarinterattvist.blogspot.com/

    Tur det finns trevliga bloggar som hjälper en kvinna i nöd

    SvaraRadera
  17. Men HALLÅ LIIIVET!

    Jag har varit på sjön utan dator, glömde att du var en kvinna i nöd!

    Bah!

    SvaraRadera
  18. Skeppåhoj Urban!

    Det blåste en 6-7 sekundmeter kall vind, eller så var jag för tunnklädd. Så jag valde att gå i hamn tidigare än beräknat... Dessutom så blev jag av med ett drag. Förbannade firrar!

    Navigare necesse est.

    SvaraRadera