tisdag 24 maj 2011

Vårvindar mer än friska

14 kommentarer:

  1. Mina trädgårdsstolar är antagligen på väg till Strömstad... Men eftersom jag ändå inte har nån altan så går det lika bra med din sand.

    Kommentartestar - tror jag är svartlistad!

    SvaraRadera
  2. På med vadarbyxorna och fram med havsöringsutrustningen! Det är ju kanonväder för ett sånt fiske!

    SvaraRadera
  3. Bobbie: Sanden bör var i dina trakter vid det här lagt! Men ta inte fel bara, för min sand har konkurrens av aska har jag hört.

    Är du svartlistad! Det var det värsta, de hade jag ingen aaaning om.

    SvaraRadera
  4. BB: Jag hade mina funderingar åt det hållet, men med tanke på vindstyrkan så avstod jag.

    SvaraRadera
  5. Jag kanske kan tro att det har varit hos dig som hos mig kanske.. Jag har liksom jagat fårstängsel över hagarna idag, så blåsigt har det varit..

    Men du får haré allt vad du kan..
    ;o)

    SvaraRadera
  6. Jorå, här har det varit storm över mjället... Ja, eller fjället kanske man säger. Men fjäll finns ju inte här i Skåne, så det får bli mjället.

    Haré

    SvaraRadera
  7. Jag var rädd för att altantaket skulle gå till väders. Det knakade betänkligt i det när det tog i som värst.

    Så blåst som jag blivit de senaste dagarna har jag aldrig varit förut...

    SvaraRadera
  8. Men ... sånt gediget arbete står väl pall för lite blåst!?

    *ser orolig ut*

    Ja du, säg den som inte blivit blåst. Hata blåst.

    SvaraRadera
  9. Mors..
    Idag är jag glad över att jag inte har taxar eller någon annan liten hund för då hade dom fått flygande turer under rastningen.. =)

    Haré på en onsdag..
    ;o)

    SvaraRadera
  10. Mors.

    Värst är det väl för bassetjyckarna. Eller så uppskattas deras stora öron av hundarna. Ja, då slipper de ju stappla omkring på sina korta ben släpandes på den oproportionellt stora kroppen.

    Onsdag var det ja...

    Haré

    SvaraRadera
  11. Nja alltså, det är inte jag som byggt altanen så jag vet inte vad den pallar för.

    Det jag har byggt klarar vad som helst...

    *harkel*

    SvaraRadera
  12. Nähä... Då förstår jag din oro!

    Så när det gäller altanbyggen på kollo, var det inte bättre förr...

    *ser häpen ut*

    SvaraRadera
  13. Mors.

    Idag kan Du segla lite försiktigt, för det blåser inte så farligt.

    Men inte för fort och håll dig till grunt vatten.

    SvaraRadera
  14. Mors.

    Idag ska det komma vindstötar på nästan 20 m/s, Så vi stannar förmodligen i hamnen... Kanske.

    SvaraRadera