lördag 13 juni 2009

Alice Babs

...sjöng en gång i tiden då när det begav sig, och när allt (som alla bildade vet) var så mycket bättre, om...
"Regntunga skyar vart än jag ser, nån sol finns ej mer..."

Som om nu inte detta skulle räcka och bli över drog hon dessutom in skogen i eländet genom att dra till med...
"Regnvåta furor tyst blicka ner, så grått allt ter sig..."

Vad händer med folk när det regnar frågar man sig..?

För tro det eller ej, så fortsatte hon med...
"Den visan som jag skrev blev meningslös och dum..."

VARFÖR i hela fridens da´r skrev man då visan!?

Näh, det är mycket man inte förstår...

Men för att ni inte ska deppa ihop totalt, så låter jag er vila ögonen på en fartfylld sommarbild på en riktig kult-båt.

16 kommentarer:

  1. Det är exakt sånt där väder jag ska fixa till, bara jag hittar rätt tåtar.

    Strålande sol och en svalkande vind som gör att Du kan segla som aldrig förr.

    Det blir finfint...

    SvaraRadera
  2. Tror du att du hittar tåtarna i år ... eller?

    För det vore en god gärning...

    SvaraRadera
  3. Alica Babas var världens bästa jassångerska i europa. Minns ännu Swedanes, helt suveräna. Nå, har det blitt Crescent nu? Nå, en cykel är en cykel även på sjön. Men minns hur den testades i båtnytt på den tiden, bra betyg med hård segling utanför Varbergs fästning. Bra båt, mao. Eftersom de mina är bortresta över midsommar kan vi väl ses då? Hear off you! (hör av dig, på svenska). Wear a small outboard motor around your neck so I can feel again you (bär en liten utombordsmotor runt halsen så att jag känner igen dig!). Und bald kamen die Lvern och Die Bären (snart kommer blad och bär). Bären är redan här, första smultronet spottades ut av Blixten Sixten 1.4 år i går!!!. Uno

    SvaraRadera
  4. Utan tvivel var hon det, hon var till och med bäst i norden... Dé du Uno.

    Näh, det har inte blitt en ny cykel, det skippade jag, inte heller en sånt tjusigt retroskepp för de växer inte längre på träd. Båtar tillverkas numer mest av oljeprodukter, så man slipper den tjärdoften som han "Vitabergaren" Carl Anton sjöng om...

    Dina reser bort, och mina reser hit, mitt hem förvandlas till rena pensionatet nu när det tas över av mina pensionsförsäkringar i några veckor. Så nu är det dags att åter ikläda sig butlersviden och hoppas på att den inte har krympt, för det vore ju grymt!

    Sommar sommar sommmmmaaaar, det blir (obs att det ska vara tre slag i takten) dans i badarn´s kök...

    SvaraRadera
  5. Mors.

    Vill bara kolla vad Du har för väder.

    Det är JÄKLIGT mycket tåtar att dra i, så det kan bli lite tokigt...

    SvaraRadera
  6. Det tar sin tid att öppna pensionatet från sin vintervila, så ska sviden vädras stärkkragen kritas... Dé é MYCKÉ nu ska du veta.

    Tror du inte på fan, nu när jag har som mest att göra INNE, så skiner solfan utå helvete!

    SvaraRadera
  7. Ja, men det är INTE mitt fel.

    Jag sköter bara vädret.

    SvaraRadera
  8. Just det, och du tyckte alltså att det var lägligt att rycka i soltåten just IDAG när jag har som mest att göra INNE!?

    SvaraRadera
  9. Vadå har du sol eller..



    Jag har inte det.. Inte alls faktiskt.. =/

    SvaraRadera
  10. ..mjäe, det gick visst över när jag ojade mig.

    Var inte ledsen för att du inte har sol, för då får man mer gjort hemma... Trodde jag... :-(

    SvaraRadera
  11. ojoj så mycket båtar att jag blev lite sjösjuk,,,,*S* hoppas vädret båtar..nej bättrar på sig menar jag...*S*//Insmorsa

    SvaraRadera
  12. Själv blir jag hungrig, för sjön suger som man säger...

    Idag har vi sommar och sol kan jag säga! :-)

    SvaraRadera
  13. Du!! Nu har jag varit här och lånat lite igen men jag får det inte att bli bra alls.. Vad gör jag för fel då då??? Jag har kollat din väder grunka men min väder grunka ser inte ut som din väder grunka och jag skulle vilja att den gör det..
    =)
    Mår du bra?
    Jag hoppas att du gör det och att du inte är arg på mig för att jag lånar lite..
    ;o)

    SvaraRadera
  14. Men då... Lååånat nu IGEN!

    Jag har inte testat den på AB, så jag kan inte svara hur man ska gå tillväga med den där ... ännu!

    Låna på du bara, för det gör jag! :-)

    SvaraRadera
  15. Det skiiiiner sooooool i dag..
    Trallalalallaaallaaaaaaa!!!

    Jaa det var nog kanske det jag hade på hjärtat för stunden.. =))

    SvaraRadera
  16. OOOOOrooooligt!

    Då HAR ju väderklåparen lyckats, bra Lennart...

    Jodå, äras den som äras bör.

    Sådéså.

    Har jag sagt att det är mycké nu?

    SvaraRadera