tisdag 16 juni 2009

Man kan inte lita på en enda kotte

Eder Badare köpte för en tid sen den här båten.

Bilden borttagen pga påstötning av fotografen

Trodde man i alla fall, men visade det sig att i de lugnaste vattnen simmar de fulaste fiskarna.
Affären som sköttes på distans båten fanns i en tennismetropol på södra västkusten, säljaren i det fashionabla Äppelviken i Stockholm och köparen (dvs eder Badare) i städernas stad Malmö.

Ett kontraktsförslag togs fram av säljaren, efter ett telefonsamtal gällande senaste hämtningsdag av båten träffades ett muntligt avtal. (muntliga avtal är lika bindande som skriftliga)

Nu visade det sig att denne ansedda man med KTH som arbetsplats icke var en som stod för sitt ord, några dagar innan affären skulle göras upp ringde han och meddelade kort att han sålt båten till någon annan, som skäl till detta framförde han att han ville bli av med båten tidigare. Det hade han blivit också, svarade jag om han bara bemödat sig med att meddela mig det.

Säg det tråkiga som inte har något gott med sig, några dagar efter besvikelsen att känna sig lurad dök den upp... Drömbåten!


Besiktade KULT-båten igår, kom överens med säljaren om pris och allt runt ikring, ska träffas när säljaren upprättat avtalet för reglering av slantarna.

Så nu är det bara att hålla tummarna att man inte råkar ut för en skojare till, men det kändes inte så för denne man var inte en skitförnäm dataexpert från Stockholm, utan en skåning som stod med båda fötterna i den skånska myllan ... hoppas man.





17 kommentarer:

  1. Fräckt. Kommer ner och fiskar torsk i höst när den går till. Både motorbåt och segelbåt på samma gång. Kan det bli bättre? Ha det enna gött, starta smuggellinje mellan K-hamn och malmoe, sälj öl och tjäna kovan genom att inte bränna soppa på resan. Uno som inte seglat på två veckor pga vädret.

    SvaraRadera
  2. Ja du Gösta, där seru, finns det liv,
    så finns det hopp, som dagens citat så
    träffande sagt. :))

    SvaraRadera
  3. Jodu Uno, klart som bara den att de ska dras torsk, fisken alltså...

    Smuggeltrafiken får vänta tills kronans värde gör det lönsamt. :-)

    INTE seglat på TVÅ veckor ... Vojne vojne!


    Ja det sista som lämnar en sägs vara hoppet, det har du SÅ rätt i Gösta.

    Du vet ju vad det var för tjusig idrottstyp han stockholmaren, han slängde ju luren i örat på dig... Finns folk till allt ta mig fan!

    SvaraRadera
  4. Javisst, men jag undrar om inte våra tfn.samtal
    fick honom att darra en del på manschetten.

    SvaraRadera
  5. Säkert, annars så uppträder man inte som han gjorde!

    SvaraRadera
  6. Jodå, det finns folk till precis allt. Och lite till... Eller rätt mycket till egentligen.

    Men en trygg skåning ska det väl vara ordning med ändå? Så nu blir Du nog med båt.

    SvaraRadera
  7. Jo man kan ju hoppas det i alla fall, hade ett snack med honom idag, han vill avsluta affären så fort som möjligt vilket är positivt.

    Nu ska båten i sjön bara, sen glider hon och jag sundet ner för att lägga oss till ro i hemma hamnen... :-)

    SvaraRadera
  8. Ååå vilken pärla..
    Joo Jag hoppas med dig allt vad jag kan och jag tror nog att det är som så att den kommer att segla på dina 7 hav.. =)

    Vet du vad.. Det gick inte att få till lånegodset på min sida.. Men jag kanske får nöja mig med att kunna trycka på den lilla fula som sitter hos mig för att få titta på vädret.. AB stödjer tydligen inte java så det gick åt pipsvängen kan man säga..

    Jag har sol även i dag.. Nu du har han fått till snören och rattar på riktigt så jag är nöjd.. Helt klart är jag nöjd..
    Ha en toppen dag i dag..
    =)

    SvaraRadera
  9. Pärla..? Näh, det är en båt ju! :-)

    Jo jag hoppas jag med, men man kan ju inte vara säker för en båtstackarn ligger vid sin plats i hamnen...

    Lånegodset ja, fick för mig det där med java jag med, trist när inte kuligheter funkar.

    Solen skiner och fåglarna kvittrar, och om nu vädergubben håller tassarna borta så ska du se att du kan inmundiga sillen ute i det fria i år.

    Ha ré

    SvaraRadera
  10. VAR finns toan i denna skönhet ?

    Det ska vara en skåning om man ska få till det !

    SvaraRadera
  11. Mitt i!

    Få till det..?

    Hur menar du då...

    SvaraRadera
  12. Å andra sidan är brormin ingen skåning,
    utan en tvättäkta söderkis, så de så.
    Hajaru klyket?
    Digga digga pop! :)

    SvaraRadera
  13. Så eré vettu!

    Klart man hajar klyket, självklart självklart!
    :-)

    SvaraRadera
  14. Oj då. Men nåja - inget ont som inte har något gott med sig. Nu fick du ju drömbåten!

    Ha en trevlig midsommar och simma - nej segla - lugnt.

    SvaraRadera
  15. Jo i och för sig, men hon är inte i hamn än ... men på måndag, då du!

    Ha ré du med, och ta det lugnt med sillen!

    SvaraRadera
  16. Nä, men en svensk är det allt, närmare bestämt en Crescent Skipper.

    En micro motorseglare kan man säga, perfekt för sundets vatten... Hoppas jag.

    SvaraRadera