tisdag 2 juni 2009

ÄNTLIGEN



Närå, det blev INTE en Stortriss som man skulle kunnat tro, utan en engelsk klassik skönhet nämligen en Hurley 18 som eder Badare slog till på.
Ja som lillebror, så vågar man ju inte göra annat när ens storebror med myndig stämma nästan ryter att - Kom igen nu Gösta, slå till på Hurleyn... Det var ord och inga visor det!
Så nu är snart "skeppet i hamn" om vitsen tillåts.
Hurlyn är som engelsmännen så fint säger ett "proper little ship" som dessutom är bygg enligt Lloyd-specifikation och anses vara ytterst sjövärdig vilket ju inte är att förakta.
En (vad jag läst om) galning har till och med korsat Atlanten med en Hurley 18, inget jag tänker ge mig in på kan jag säga.
Snart är det inte bara Jussi Björling som sjunger TILL HAVS, utan även en mycket nöjd Badare.

18 kommentarer:

  1. Så när en Harley, men så himla lång ifrån!=)

    Grattis till ditt skepp!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket vem du nu är, Hurley eller Harley är väl inte SÅ noga heller..? :-)

    SvaraRadera
  3. Så det är till att ha kommit till skott. Eller skot heter det kanske i det här sammanhanget?

    Ta och segla upp den till kollo, så vi får inviga den ordentligt. Larsson och Cocoon kommer också, så det blir nog rätt livat...

    SvaraRadera
  4. Skulle hemskt gärna ha gjort det men... nu är det ju så att vi, ja båten och jag har redan bokat upp oss.
    MYCKÈ tråkigt, men sant.
    Annars så hade vi ju naturligtvis angjort er. Men man kan inte få allt tyvärr...

    SvaraRadera
  5. *asg*

    Den anonyme var allt ja de!=)

    SvaraRadera
  6. *jävl....*

    Puppe asså!

    SvaraRadera
  7. Jorå, jag misstänkte nog dig broder... :-)

    Har du lagt ut länken än?

    SvaraRadera
  8. Om man ska vara anonym måste man vara smidig!!! Som en räv! Har sett nån Hurley, små fina båtar om de äro i skick. Skot så nån. Snören säger vi vi Bohuslän. De är allt som är himla långt och håller att dra i. Tipsar på Robbans sång om att Köla med varann. Och sjör rimma fint på förför. Och för om nån vill dansa. Det gäller att akter sig. Vad ville jag då säga efter en hel dag och natt i Borås, jo: Grattis!!!! Glöm inte att sätta in dyveken innan du sjösätter. Uno i lunchtid.

    SvaraRadera
  9. ...slör ska det vara som ska rimma. En helt orimlig felskrivning!!! Uno igen

    SvaraRadera
  10. PS. Der tamejfan ut som en lillebror till min egen IF. Samma linjer!!! Grattis igen.

    SvaraRadera
  11. Tack Uno, ja hon ser i alla fall ut som en "riktig" segelbåt och inte någon racerjolle. ;-)
    Hon ligger just nu i Båstad, och skall när tid gives seglas hem till Klagshamn.
    Vad tror du om att testa med 2 grader föröver? :-O


    Navigare necesse est.

    SvaraRadera
  12. Den är jättefin

    säg bara till, så kommer jag ........

    /Livet

    SvaraRadera
  13. He he, tar du med dig den goa glassen då?

    Ja, så får du ju inte glömma skumpan, hon ska ju döpas oxå! :-O

    SvaraRadera
  14. hahahah, den hinner smälta om den ska ut till hamnen, men jag är redo med skumpan

    SvaraRadera
  15. Har du aldrig hört talas om KYLBAGAR? VA! :-)

    SvaraRadera
  16. GRATTIS till båtköpet - vilken skönhet!

    Vad ska hon döpas till? Är det vanligt att man döper om båtar, eller är det som med hästar (som man inte brukar byta namn på, inte heller dänger man skumpaflaskor i skallen på dem, gusskelov!)?

    F ö känner jag en 70-årig engelsk dam som varit sekreterare åt självaste Chichester - det, du! Det var väl efter att han seglat färdigt, eller iaf när han var i land. Måste fråga henner närmare om det!

    Än en gång GRATTIS!
    Segla vackert, och ha det soligt och skönt! :-)

    SvaraRadera
  17. Tack så hemskt mycket, visst är hon grann..?

    Hon ska heta NAVIS, jodå det är grekiska! :-)

    Skumpan ska inte slösas på båtar, den pimplar jag själv i mig istället.

    Chichester bevisade bland mycket annat med sin båttur att den så i det här landet viktiga åldern inte har med segling att göra.

    SvaraRadera
  18. ytterligare en som kör i samma stall :)

    Har själv en Hurley 18 som heter Sally och skriver på min blogg

    http://jannessally.blogg.se/

    Välkommen

    SvaraRadera