torsdag 4 juni 2009

Öppen planlösning



Har ni sett så hemtrevligt det kan vara i en micro-havskryssare?



Jo då, jag förstog att ni undrade ... finns det inget kök..?
Inte kan väl den matglade klara sig utan kök..?
Ni har fullkomligt rätt, det kan jag inte, därför vill jag visa er att det finns det minsann.
Köket är litet men naggande gott... Ja gott och gott, maten jag kommer att laga där blir säkert väldigt god i alla fall.
Efter maten kan det kanske vara dags för att göra sig av med restprodukterna...
Inget problem, klart att det även finns en "figga" ombord på en havskryssare.
Muggen har diskret placerats under den blå fyrkantiga dynan ni ser på första bilden, fiffigt VA?
Jorå, visst kan öppen planlösning ibland kännas väl öppen, men som alla vet så har nöden ingen lag.

Simma lugnt.

12 kommentarer:

  1. Skitbra. Samma lösning som hos oss, mao. vi drar upp på öarna när det krävs. Potta hette det på min tid. Bättre än att släppa skiten rakt ut i havet som i de flesta båtar. Nå, bra båt, seglen på plats. Havsfidran kunde vara något för dig på sikt. En osänkbar liten tunna till segelbåt. Inte mycket ute, men mycket inne. Hela båten gjord som en alv u-båt. En polare till mig hade en sån, blev hyfsat impad av såväl utrymme i ruffen och brist på utrymme i sittbrunnen. Nå, din båt verkar vara halv fidra, säkert bra i öppna öresund. Smuggla sprit för sjutton, och danska ostar, och danskar. Uno

    SvaraRadera
  2. Jag kikade på en fidra innan jag slog till på Hurleyn. Fidran kändes lite "klumpig", lite Maxi över det hela.
    Nåväl, som ensamseglare vilket jag kommer att vara i alla fall 98% av tiden, så räcker utrymmet i ruffen och sittbrunn åt mig.
    Hurley 18 är byggd för att klara öppna vatten, så nog ska den väl klara att korsa Öresund..?
    Smuggla ... JAG!
    Mja, någon god ost kan man väl tänka sig... :-)

    SvaraRadera
  3. Pottipotti-Badarn!
    De är Puppe som skriver medans jag kommer ihåg!

    Ser smutt ut båten din!

    SvaraRadera
  4. Jo det får la bli en så´n, för det är ju inte så kul att behöva hänga knäveck över relingen var gång det pockar på... :-)

    Smutt ja, visst är den! :-O

    SvaraRadera
  5. Det blir mer och mer likt en kolonistuga ju...

    Och en "figga" är minsann ingen skitsak. Men den där manicken till höger på nedre bilden... är det spisen?

    Den ser intressant ut...

    SvaraRadera
  6. "Figgan" är minsann ingen leksak, ej heller en smaksak som det som kommer från spisen oftast är.

    Alldeles riktigt, det är köksregionen du skådar i all sin prakt där till höger.

    Till vänster ses kaptens "hytten"!

    SvaraRadera
  7. men vänta nu....är muggen mitt i ?!?!?!?!

    hmmm

    SvaraRadera
  8. Vadå mitt i, vadå rå... Hänger du hellre över relingen?

    SvaraRadera
  9. här hängs ingenting, här hålls det !

    sådetså

    SvaraRadera
  10. Jo mors du... Dé skulle jag vilja se! :-O

    SvaraRadera
  11. Clas Ohlson har en billig och bra pottipotti!

    SvaraRadera
  12. Yes, jag har noterat det, han får nog förmodligen sälja en till mig.

    SvaraRadera