onsdag 5 augusti 2009

En tur med Molly

Sakta puttrande (max 3 knop i hamnen) styrde vi kosan mot ett svalkande dopp.

Hej då hamnen...

Visst ja, så här mycket blåste det i hamnen, (kolla flaggan) mao inte ett dugg.

På väg mot svalkande vind och vatten -Trodde jag ja...

Nästan mitt i sundet, oliidligt varmt i båten...
Plums i för att svalka min heta lekamen..
Jo mors du, 21 grader i vådiset, inte mycket till svalka.


I dag fanns ingen svalka att hämta i varken vind eller vatten.
Man kan konstatera att ordet lagom, existerar inte i vädrets vokabulär!

10 kommentarer:

  1. Jamen du försökte ju i alla fall.. Jag kan nog kanske tro att det var lite skönt efteråt en stund kanske.. =))

    Jag ser att su ska få lika olidligt varmt i morogon igen och jag tror att vi också ska få det men jag hoppas att dom har fel..

    Ha en bra kväll nu..

    SvaraRadera
  2. Jo det är väl tanken som räknas... Hoppas jag! :)

    Visst är det märkligt att det aldrig kan vara LAGOM väder..?

    Ha dé

    SvaraRadera
  3. Åh, så underbart härligt det ser ut!
    Det måste iaf vara en något drägligare tillvaro ute på böljan än på land.

    Befinner mig i värsta åskvärmen :/

    SvaraRadera
  4. Det ÄR härligt på sjön, men samtidigt kan det bli väldigt varmt om det inte fläktar. Svalka i form av skugga kan man ju bara drömma om. Men blir det för varmt, så har man ju nära till lite svalka i vattnet. :)
    Åskvärme är inte att leka med, lider med dig...

    SvaraRadera
  5. Men kan tycka att lagomland borde ha lagomväder!

    SvaraRadera
  6. Visst är det så, det hade varit mer lagom kan man tycka.

    SvaraRadera
  7. Heej på dig du.. =))

    Jag kommer in och tittar till dig och kollar så att du inte har fått värmeslag eller nått..

    Ha en bra fredag å så..
    Önskar Mingla

    SvaraRadera
  8. Mossa mossa, det var snällt av dig det, när värmen kommer så här slag i slag, :) så är det inte lätt att inte få slag upplever jag det.

    Ha dé så bra du kan, och glöm inte ducka för värmeslagen.

    =)

    SvaraRadera
  9. ser sjööönt ut,,

    SvaraRadera
  10. Det är både skönt och avkopplande på sjööön! :)

    SvaraRadera