tisdag 22 september 2009

Stora möjligheter i en liten förpackning


GPSmap 420 är den perfekta sjökortsplottern för mindre båtar eller i båtar där man har begränsad plats för montering. Tillsammans med Garmins nya sjökort BlueChart g2 Vision öppnar sig en ny värld av möjligheter. 3D-kartografi både över och under vattenytan, flygfoton över hamnar och marinor och mycket mer, påstår företaget. Nu blev jag väldigt sugen på att investera i en sån, tänk att att få se en helt ny värld öppna sig både över och under båten... Undrar om Molly skulle klä i en sådan..?

15 kommentarer:

  1. En absolut nödvändig pryl, så slå till på direkten.

    Men under vattenytan behöver Du väl inte veta hur det ser ut? Eller har Du byggt om Molly till ubåt?

    SvaraRadera
  2. Näh, den modellen UTAN ekolod är det jag sucktar efter... Ekolod har jag redan - två stycken till och med... =/

    SvaraRadera
  3. Molly klär i den! Så är det. Man behöver en sån ”visare”! En synnerligen oumbärlig pryl. Sen skaffar du en liten manick som du fäster på armen. Den visar var du är när du söker dig själv. Sen kan du se på skärmen var du är om du har en antenn som kan fånga in signalerna från transpondern. Mycket praktiskt!
    :O)

    SvaraRadera
  4. Hehe...
    Varför får jag en så ruskigt STARK manlig känsla när jag kliver in här idag.. =)))

    DU! Upp och hoppa.. Nu står jag här med kudden under armen och tänker ta en kronblomsdag.. Det är min tur nu.. Du kan lukta på hösten eller nått och om det inte skulle räcka kan du få min "to do" lista..
    ;o)
    Kanske är soffan ledig till kvällen om du har tur..

    Ha dé

    SvaraRadera
  5. Hörde jag nåt om priset?

    SvaraRadera
  6. Börje: Visst är det så, Molly skulle nog klä alldeles utmärkt i en sån. Man blir inte bara visare med en vägvisare, man hittar dessutom vägen - tror jag... När du ändå tar upp det så, en AIS vore kanske inte så tokigt att ha. Mycke man vill ha...

    Mingla: Mja, det är ju för att behaga kvinnan (Molly)som jag funderar på en sån manick, inte för egen del. :)
    Kan meddela att det var länge sen här hoppades, så hoppa på du. När det gäller att sniffa på hösten, så får vi här i södern snällt vänta på vår tur, tack och lov.
    Ha re

    Gösta: Nu ska du inte vara sån... Inget kan vara för dyrt när det gäller leksa... instrument för Mollys säkerhet! Sådeså!

    SvaraRadera
  7. Men efter att du sett ljuset i form av en läckert designad GPS hur ska du hitta dig själv igen utan den? För att inte tala om torsken!
    :O)

    SvaraRadera
  8. HEEJ!!

    Soffan är din och idag blir det ett otroligt RÖJ.. Jag kommer inte att hinna med att ens sitta i den så du kan lugnt ta en bok och somna om =))

    Ha en bra dag å så på alla vis..

    SvaraRadera
  9. Mors.

    Har Du tagit dig vatten över huvudet igen?

    SvaraRadera
  10. Du börjar ju bli värsta pryl-Nissen ju!



    Puppe

    SvaraRadera
  11. B: Så lätt tappar man inte bort mig ska du tro, men med torsken så vet man ju aldrig... =)

    M: Heej själv, du det här med soffan. Jag är väldigt ledsen, men jag hinner inte med den idag... Men ha det, det ska jag allt. :-)

    L: Mors. Näh har jag inte det, men dagen är ju inte slut än så man vet aldrig. :)

    P: Har jag väl inte det, men jag kan väl inte rå för att Molly är det - eller? =)

    SvaraRadera
  12. Tur att du inte sa som Hilmer bror min brukar säga - inget missklär en ful. Men så elak vill ju ingen vara, ja förutom Gösta då.

    SvaraRadera
  13. Jaha, som vanligt, påhopp,påhopp alltid
    dessa påhopp.

    *Surar rejält*

    SvaraRadera
  14. Ja sura på du, men påhopp var det inte alls det... Sanningen som du tycker man ska hålla sig till, DET var det allt! =/

    SvaraRadera