fredag 25 september 2009

Ström

Molly och jag känner att vi skulle uppskatta om vi hade tillräckligt el ombord.
Motorn laddar i och för sig batteriet, men den lilla stund motorn för oväsen räcker inte för att ladda batteriet tillräckligt för att kunna driva alla Mollys kommande "leksaker".
Dessutom vill ju jag ha lyse (inte bara vara på det) hehe och ström till datorn är ett måste, ja så jag kan tjafsa med er även när jag gungar så ljuvt i Mollys breda välkomnande famn.
Därför kastar vi lystna blickar på en sån här anläggning.


Pryltokig..? Näh inte heller, bekväm - javisst!

12 kommentarer:

  1. Hmm.. Du har ju en poäng där.. Du kan ju liksom inte skita i oss så kanske är det en braha sak i alla fall..
    DU! Det är fredag idag..
    Jag önskar dig en bra sån..
    ;o)

    SvaraRadera
  2. Så ere ju, jag MÅSTE ha tillräckligt med ström, annars så kan jag ju inte tjattra med er... :)

    Ha re du med, trots att det är fredag.

    SvaraRadera
  3. Om du skall köpa alla prylar till Molly i år så kommer finanskrisen att vara ett minne blott!



    Puppe med dykarskorna!

    SvaraRadera
  4. Jo visst du ser sån omtänksam människa jag är, jag försöker minsann dra mitt strå till stacken! :)

    SvaraRadera
  5. Ännu en oumbärlig pryl som bör inköpas på stört. Rusta har ett intressant paket med laddare, batteri, omvandlare och en del annat.

    Det skänker de bort för sketna 1.495 och jag är grymt sugen på att skaffa det till kollo.

    Tänk vad mycket nyttiga grejer det finns...

    SvaraRadera
  6. OUMBÄRLIG är ordet!
    Ett måste för alla som vet vad som krävs!

    Rusta... rusar...

    Många grejer finns det tack och lov! =)

    SvaraRadera
  7. Jaha, o hur ere me kosing till alla
    oumbärliga prylar, kan man undra?

    Men handla på du Gösta, de kommer kanske
    bättre tider.

    *ler i mjugg*

    SvaraRadera
  8. Jo nu har han fått hyb ... idéer! Mycket åtråvärda prylar! Högre försäkring! Nåja, du får montera prylarna under däck i låsbart utrymme alternativt förvara båten i bergrum.
    :O)

    SvaraRadera
  9. Mors.

    Har Du varit till Rusta än?

    SvaraRadera
  10. Jag har varit här idag och lördagstjohoooat men jag fastnade inte.. =(
    Kanske är det för lite ström i alla fall i prylarna..
    Jag tror att du måste slå till snarast om det här ska hålla...
    Ha en bra dag å så..

    SvaraRadera
  11. Gösta lelle: Kosing är inte det största problemet, (har ju en tät bror) värre är det med att få plats med alla "bra och ha" grejer vettu! Har inte fan lust att vänta på bättre tider, vem vet om det blir några överhuvudtaget!? Det gäller att leva i nuet...

    Börje: Vet inte om att ha idéer är samma som ... ja vad du nu antydde, men utan idéer om förbättring blir livet bra trist tycker jag.
    Så, många prylar bliire... :)

    Mors! Näh jag har inte haft tid till det än, men jag tror att den är på för lite watt, och kanske inte är lämpad för marin miljö..? Men jag ska pallra mig dit för en okulär besiktning snarast.

    Mingla: Jorå visst fastnade du, ser man tydligt... :)
    För lite ström är ett elände, men jag har ingen brådska, har ju till i vår på mig.

    Ha re

    SvaraRadera
  12. Detta inlägg får mig osökt att minnas ett citat som jag tror kommer från Henry David Thoreau, han som föredrog en enkel koja i skogen framför segelbåtar och stadens bekväma liv:

    "Varje nytt föremål man införskaffar kräver snart nya inköp, när man ska använda det första man köpte."
    Jag har många gånger sett giltigheten i de orden bevisad!

    Ha en trevlig lördagskväll, Badaren! :-)

    SvaraRadera