fredag 8 april 2011

Stopp och belägg

Jag har avslöjat mannen med lädörveken...  'harkel' Mannen med väderleken ska det vara. Följande grävde jag med stor möda och en väldans massa besvär fram för er skull.

Det började på detta viset, tre (3) H över kobbarna, vilket alla normalt funtade genast begrep att det inte kan stämma. Så jag fattade verktyget och grävde lite till, och vad hittade jag!

Nu började jag närma mig sanningen, (alltså komma sanningen närmast) nu är det huxflux "bara" ett (1) H som kobbarna ståtade med. Men skam den som ger sig, jag kavlade upp skjortärmarna, spottade i nävarna och grävde än djupare och vad tror ni jag fann! Jo sanningen naturligtvis...

Mig lurar man inte så lätt ska öborna veta!

Ps: ”Stopp och belägg betyder: Att det handlar om att sluta hala, och lägga fast repet kring en knap eller koffernagel”.

10 kommentarer:

  1. Undrar om de spår väder i teblad?
    :O)

    SvaraRadera
  2. Asså... Nu vet jag inte riktigt vad jag ska trooo..
    Det var en himla massa H där men hur i hela fridens namn blir man av med vinden????
    Har du någon idé?

    Det är lördag idag.. Snart är livet som vanligt igen..

    Haré..
    ;o)

    SvaraRadera
  3. Med såna figurer (spå-gubbar/gummor), vet man aldrig vad man ska tro! Minns han Enok som spådde väder i abborrfenor... Tja som sagt - det finns folk till allt.

    SvaraRadera
  4. Mingla jag tro som du, alltså allt eller inget om H och L. Jag tror knappt att det finns väder och vind längre... Som tur är så är det inte långt till ... måndag.

    Haré

    SvaraRadera
  5. Det bevisar bara att jag haft rätt i mina misstankar. De lottar fram "prognoserna" och hoppas att nån blir rätt.

    *kokar kaffe för att spå i sumpen*

    SvaraRadera
  6. Såerevettu! *ävla skojare är vad de är de där.
    Man kan tamigfan inte lita på en enda kotte nu mer... Då var det bättre förr, då när man kunde lita på en kotte. Mja, kanske inte på en kotte, men man kunde lita på att det var bättre förr i alla fall.

    *tar sista slurken*

    SvaraRadera
  7. Jaha - så du hamnade på Blogger? Väldigt mycket vatten på din blogg. Men det ska man väl om man ska vara på sjön. Här blåser det som bara fan idag. Inget sjöväder med andra ord.

    SvaraRadera
  8. Jomen, jag jumpade hit efter en vända på WP och AB.
    Här söder om landsvägen fick man hålla i hatten igår, idag kan vi cykla med båda händerna på styret.
    Men du, som stolt ägare till en liten segelbåt, uppskattar man att det blåser ... dock måttligt!

    SvaraRadera
  9. TJOOHOOO:..

    Jag tänkte bara komma in och berätta att det ÄR måndag i morgon.. OM du har skött dig vill säga????

    Nåja Haré allt vad du kan..
    ;o)

    SvaraRadera
  10. 'host harkel' Säger du deeet, vad trevligt, det hade jag inte en aaaning om.

    Hehe, jorå och jag njöt i fulla drag av att det är nära nu - ända till jag kom på att jag ska till sus (Skånes universitetssjukhus) på "hör och häpna" ultraljudsundersökning... Kan det verkligen vara så att man på fullt allvar tror att jag är gravid? =o

    Jaja, det finns då folk till allt.

    Haré

    SvaraRadera