söndag 24 april 2011

Våren är här


Haré

20 kommentarer:

  1. Det där motorfästet...

    Nog hade det väl kunnat vänta nåra dagar till?

    *gäspar*

    SvaraRadera
  2. Nja, jo ... visst, vid närmare eftertanke så hade det nog kunnat det. =(

    *ser eftertänksam ut*

    SvaraRadera
  3. Torrsegling är inte det sämsta.
    :O)

    SvaraRadera
  4. Bättre det än - ingenting!

    SvaraRadera
  5. När är det dags för Molly att bada då????

    Nåja, jag hoppas att du har haft en kanon helg på alla vis..
    Nu är det liksom tisdag.. Eller är det måndag idag?

    Haré

    SvaraRadera
  6. Mors.

    Molly ska i plurret så snart kranen med vilken hon ska lyftas i, är reparerad... =(

    Jorå helgen har varit bra, jag har tillbringat dagarna i hamnen, och att solen har lyckats med sitt uppsåt, syns tydligt på min sargade kropp.

    Men det var så sant - det är måndag idag.

    Haré

    SvaraRadera
  7. Ledsen att behöva vara den som kommer med budet...
    men det är TISDAG i dag...;-)

    När jag tittar på din eminenta film så tänker jag..
    "when life is good-i'ts really good...When life is bad-make it better"

    *kramas och förväntar mig en tillbaks...Minst*

    SvaraRadera
  8. Mors.

    Somnade Du?

    Nåja, ha de´.

    SvaraRadera
  9. Ullis: Har jag sagt att det är måndag, så är det måndag.

    §1. Badaren har alltid rätt.
    §2. Om Badaren har fel, gäller §1.

    Så snackar vi inte mer om vilken dag det är.

    Filmen ja, visst är den eminent... Sen är ditt tänk om livet helt rätt. Fördelen med något som upplevs som dåligt, är att det alltid kan bli bättre. Det är egentligen bara fråga om att vilja se livet från den ljusa sidan som det sjungs om i den fantastiska filmen Life of Brian.

    Din förväntan om ... ja du vet, kan jag för tillfället inte uppfylla. Enär solen har fått mina extremiteter att anta en kokt kräftas färg. Dvs beröring är ej att rekommendera!

    Haré

    SvaraRadera
  10. Tss..Man är aldriiig för känslig för att kramas,så skyll inte på det du...

    *kramas så mjukt och försiktigt att det knappt märks*

    SvaraRadera
  11. Lennart: Jag var nog på gränsen vid några tillfällen till att göra det...

    Just nu ser jag ut som en nykokt kräfta, kan jag meddela.

    Detta påminner mig om Bengt Sändh´s

    "Vals om sommaren

    Nu är den förbannade sommaren här,
    en obeskrivlig plåga.
    Svettig och dammig och slö och tvär,
    torteras jag av sol.

    Hur sommarn kan vara så populär,
    det är för mig en fråga.
    Jag pustar och flåsar med stort besvär
    bland sippor och viol.

    Fan vad jag plågas och lider,
    huden är rödbränd och svider.
    Svedan är värst bak på ryggen.
    När solen gått bort kommer myggen.
    På dagarna får jag sviter
    av småkryp som stinger och biter,
    spyflugor, humlor och bromsar och myror och getingar.

    Törsten är olidlig, ölet ljumt
    och maten står och surnar.
    Sommarn som skalderna jämt berömt
    får gärna bli till höst.

    Blekfeta kärringar på var strand
    är gnälliga och sura
    på ungar som bråkar och kastar sand
    och spiller saft och glass.

    Vi badar i avloppsbrunt vatten,
    får maskrosor uti rabatten.
    Luften den stinker utav tjära,
    vad mer kan Carl-Anton begära.

    Om jag ligger i solen och lurar
    väcks jag av åska och skurar.
    Drömmen vi drömde om sommarn i vintras
    var alltför falsk."

    Haré

    SvaraRadera
  12. Ullis: Jorå, det kan man visst det, jag är ju det just nu!

    SvaraRadera
  13. Godkännes icke...

    *kramas lika mjukt och försiktigt som sist* ;-))

    SvaraRadera
  14. Så är det visst det, hänvisande till §1 och §2.

    SvaraRadera
  15. Va´härligt att ligga ner och filma. Tänk att komma så långt i Movie Maker så man kan skriva in lite. Inte så tokigt. Borde redigera mina filmer och lägga ut. Kanske blir vad det lider. Får se. Lider. Tiden lider. Nä, men så farligt är det väl ändå inte i alla fall.

    SvaraRadera
  16. Nä du ser vad män kan! Jag menar att vi kan faktiskt göra två saker samtidigt... Ja, både ligga ner OCH filma samtidigt!
    Movie Maker är icke att förakta minsann, så det är väl klart som korvspad att du skall fixa till dina filmer för att bereda oss den njutning det säkert är att beskåda dina små (eller stora) mästerverk. Mycket lidande är det...

    SvaraRadera
  17. *räcker över en tub med kylbalsam*

    Så..Nu du..Hehehe

    *sätter mig och väntar*

    SvaraRadera
  18. Hmm.. Då tror jag vi stryker tisdagen denna vecka och går direkt på onsdagen...? Blir det bra? Eller hade du något viktigt som skulle göras på tisdagen så får du säga till men för min del så känns det okej om det är ONSDAG idag.. !!

    Nåja..

    Haré
    ;o)

    SvaraRadera
  19. Jamen va f*n tar mina kommentarer vägen här inne??????????
    Jag svamlade något om att stryka tisdagen och gå direkt på onsdagen men den är borta....!!!

    Nåja.. Jag önskar dig en kanon dag i alla fall..

    Haré..
    ;o)

    SvaraRadera
  20. Själv tog jag en runda te Götet och mastade på. Grabbarna behövde hjälp, och tur var väl det visade det sig. Men pinnen kom på båten och jag på bussen hem igen. Sen ta igen sig en hel dag, behövdes. Nr skulle du sjösätta? Behöver du hjälp och mentalt stöd? En kvinna som Molly kräver många män.
    mvh
    Kattägare

    SvaraRadera