fredag 8 april 2011

Större båt

...är jag nog tvungen att byta till om detta blir till en vana.



Jorå, så här ser det ofta ut i min hall. Mitt hem förvandlas till en ungdomsgård på eftermiddagarna. Så alternativen är - skaffa större båt för att själv få plats vid sommarens badturer, eller börja jag agera garderobiär och ta med profithungriga fingrar oförskämt rikligt (som eldirrarnas fallskärmar ungefär) betalt för att ta hand om mobbens ytterkläder, skor (stora som kanoter) och skolväskor.
Antingen så blir jag väldigt rik, eller så bestämmer de sig för att drabba någon annan stackars förälder.

Fan vet!

5 kommentarer:

  1. Kan du vara butler går det nog bra att lägga till en garderobiärsyssla också. Blir den inkomstbringande så är det bara att tuta och köra. Funkar det inte så kan en skvätt diskmedel i de besökande dojorna göra susen! Du kommer att slippa dem!

    SvaraRadera
  2. Butler sysslan är ju mig icke helt främmande, så ditt tips om att bara skifta skepnad vid varje givet tillfälle sitter ju som en smäck! =)

    Diskmedel... Jag funderade på batterisyra, men det kanske är att ta i förstås.

    SvaraRadera
  3. Mja, det där är nog inte mycket att göra åt. De bara ÄR så.

    Var glas att Du får bo kvar...

    SvaraRadera
  4. ... när jag skriver "glas", så menar jag självklart "glad"...

    Men det förstår ju alla, så jag behöver inte påpeka det.

    *mummel*

    SvaraRadera
  5. Jag men det är väl bara för att jag står för ALLA kostnaderna ... förstår jag! =(

    Men glas? vad mena... Ja NU förstår jag, är glad för det... Hehe

    SvaraRadera