fredag 3 juni 2011

Jorå, visst


...har jag varit till havs idag igen.

8 kommentarer:

  1. Hm, och hur gick det med fisket?

    *harkel*

    SvaraRadera
  2. Om du bara visst!

    Jag fick jätte på kroken, kämpade en dryg timme med besten. När den nu var för stor för att få i båten, var jag tvungen att ta den på släp. Men tror du inte på faaan... Repet brast precis innan hamnpirarna. Himla otur va?

    *försöker se trovärdig ut*

    SvaraRadera
  3. Hemlös, nej båtlös och vilket är bäst i sådan här väder?
    Tittar förtvivlat efter båt, men... det finns ju andra krafter (nära) som tycker att man borde se om sitt eget hus först?
    Ja om det vore ett båthus ja tycker jag,
    men det fungerar ju inte så i DEN här världen :)
    Nej i år lär jag bli landkrabba och jämna år är det visst jag som bestämmer igen.
    Nej jag har inte givit upp, född 15/4 och man måste ju uppfylla kraven som det anstår en vädur! Men visst, har nyss hört att man kan hyra båt i närheten, vilket innebär "no" upptagning, tjoho säger de närmaste :)
    Nästa år är det iaf (i alla fall) mitt år tydligen :)

    Det finns haj där nere har jag hört!
    Pigga är dom också, så sill som bete kanske? :)
    Den behöver ju inte vara skarp, sillen heller. För vilken fiskare är inte skarpare?
    Vilket bevistats nyligen med (self steering for sailing craft. :)
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Tjjoohoo på dig..
    Jag antar att du kommer att ta en sväng till idag om vinden inte blir för stark..
    Vi har så vansinnigt varmt i Mingla skogen så det går liksom inte att göra något bra alls..

    Ha dé allt vad du kan..

    SvaraRadera
  5. Mors Urban.

    Skakande läsning du bjöd på idag... INGEN båt!
    Man tror knappt sina ögon... Det här med starka krafter kan vara ett problem, men som du vet så är problem till för att lösas, på ett eller annat sätt. Män kan!
    *motsätter sig båt, jag har väl aldrig hört på maken*
    Märkligt nog så finns det folk som inte hajjar att det finns både det ena och det andra under ytan i sundet. Ja inte bara under ytan, det finns ju udda typer över ytan också... Ta de här figurerna i sina bensinslukande raseribåtar till exempel, rena rama vansinnet!

    Till havs.

    SvaraRadera
  6. Mingla: Med tanke på att temperaturen är hög uti skogen, borde du göra som jag... Dra till havs!

    Ser till höger här att det knappast blir någon vind att tala om i sundet idag, men på måndag så lär man tydligen få hålla i hatten.
    2-3 sekundmeter betyder fiskeväder och att kaffekoppen kan stå för sig själv utan att tippa. Nu tycker jag att det är dags för storöringen att hugga. =)

    Haré

    SvaraRadera
  7. Mors.

    Jorå, tyar inte med den här värmen, drar till havs!

    SvaraRadera