måndag 13 juni 2011

Till helgen

...hoppas jag att jag fått min nya dator... Då ska ni få se på film igen. 
Ja jag vet att ni redan är bortskämda med mina fantastiskt spännande och ytterst högkvalitativa mästerverk. Men den nya datorn är -törs jag nästan lova- i mina händer kompetent nog att få er att häpna över att kommande videofilmer säkert kommer att vara (fast man knappt tror att det är möjligt)  - ännu bättre än de ni hittills avnjutit. Se där ja, nu har ni äntligen något att se fram mot, det är väl trevligt.
Tills dess ska ni...
Haré

26 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande :)
    Tills dess ska vi reparera bilar? Om du bara visste vilket helvete jag haft idag och alltid har man för stora fingrar eller händer, men Volvo är väl kinesiskt idag?

    Idag regnade det manna från himlen här, men jag hade som vanligt ingen sked. Fick ett kanonpris på en båt vilket jag naturligtvis tackade nej till :(
    Ser också fram emot helgen.
    Ha det

    SvaraRadera
  2. Spännande är bara förnamnet, för så uppsnackad som den nya datorn är så ska det bli ett sant nöje att få smeka det tangentbordet.
    Volvo är idag (vet han inte det?) ett ytterst udda märke från Kina. Finns bara ett ord för en Volvo - sälj! =)
    Jag funderade också på att byta båt, så pajade laptopen, så var det problemet löst.

    Haré

    SvaraRadera
  3. Onekligen intressant!
    Datorbyte är inte aktuellt än och inte båtköp heller men drömma kan jag göra och det är en ständigt aktuell syssla! :-)

    SvaraRadera
  4. Japp, därtill var jag nödd och tvungen...
    Bara att hoppas att imac faller mig på läppen, annars så är en mac till salu. =)
    Nu får jag sluta drömma - högt i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Det kommer att bli ohyggligt... ja, spännande alltså.

    *bullar upp med läsk och popcorn*

    SvaraRadera
  6. Visst fan, chipsen ja...
    Glömde chipsen...
    Aj aj AJ... Så de kan bli!

    *bullar och läsk?*

    SvaraRadera
  7. Mors.

    Är det möjligen läge för en liten tur med Molly? Här ser det ut att kunna bli regn, om vi har lite "tur"...

    SvaraRadera
  8. Mors. Möjligheter finnes för dylik förlustelse, om jag sköter mina kort rätt. Här är det sol men rätt blåsigt... =(
    Att fara omkring i sittbrunnen som en våt tvål och samtidigt fika och fiska, är ingen höjdare.
    Så jag säger än en gång som Orsa Kompani en gång lär ha sagt - Badaren lovar intet bestämt! Ja fast de sa Orsa Kompani, men jag varken heter eller kallas ju för det, så jag fick dra till med Badaren som jag kallas i en del sammanhang.

    Fattaru?

    SvaraRadera
  9. Jaha ha! Och vad hände med den där hästen med stillsamt klapprande hovar? Den som jag såg i min synskhet? Vavavava.... Har du verkligen överlagt med chefen om det hela?
    Dator, minsann!
    *Bah* som någon vi känner skulle sagt!

    SvaraRadera
  10. Just det! Hittade ingen med som du sa eller tänkte eller i alla fall skrev - stillsamt klapprande hovar... Sådeså. Nu snackar vi inte mer om havremoppar, nu är det min nya dator som gäller. Men visst, chefen är en av de mest pådrivande när det gäller datorköp. Hon tror i sitt stilla sinne att hon ska få tillgång till MIN dator ... har du hört något så dumt? =)

    Mer Bah åt folket!

    SvaraRadera
  11. Vad är det man brukar säga....tomma hovar klappar mest :-) eller nåt. Lycka till med nya datorn, jag ska med köpa en ny laptop. Sen. Inte nu. Men bara om det ingår klapprande hovar!

    SvaraRadera
  12. Män säger aldrig så... heller, kvinnor däremot kan man kanske vänta sig det av, men män ... ICKE!

    Ja tack, jag hoppas att jag och Mac ska få ett bättre och långvarigare förhållande än vad jag har haft med diverse Pc datorer.

    Jag valde den här gången en stationär "alltiett" dator mycket pga den större skärmen, samt att jag redan har en skraltig men dock laptop.

    Men inte ens den klapprar det ifrån.

    SvaraRadera
  13. *Bah*
    Du har väl glömt att ge den hö, hur ska den kunna klappra utan hö???
    :-)

    SvaraRadera
  14. De va då ett evigt tjatande, är du i maskopi med chefen... Va?

    Vi ska inte ha någon klapprande havremoppe har jag ju sagt!

    Vi (läs jag) ska ha en ny dator... Begrips?

    *mummel*

    SvaraRadera
  15. Mors.

    Och Du går fortfarande i väntans tider?

    Det finns inget som är så svårt, som när en karl tvingas vänta på sin nya dator...

    SvaraRadera
  16. Mors.

    Jomen... Visst är det så, en enda lång pina!

    *klättrar på väggarna*

    SvaraRadera
  17. Den måste vara speciell den där datorn, när man får vänta så länge. Kanske de vill vänja en innan? :)
    Tandläkaren gick bra iaf, kostade bara som en bra båt!
    Ha det

    SvaraRadera
  18. Om den är ja, väldigt speciell. =)
    Den är precis lanserad, och alla vill tydligen ha just den här modellen jag är ute efter. =(
    Ja ja, jag har ju lagt en beställning, så förr eller senare så är det min tur att få njuta...
    Usch, tandläkare är ena riktiga profitörer!

    SvaraRadera
  19. okej.. Jag poppar popcorn igen då.. :D

    Nåja.. Har du haft det bra??
    Mig har det inte gått någon nöd på så jag mår toppen..
    Haré allt vad du kan nu..
    ;o)

    SvaraRadera
  20. Jag förstår om det börjar bli lite tjatigt med poppandet, men det ligger utanför min... Äh, jag går snart upp i limningen... Jag vill ha min nya dator NU!

    Hur känns det att återvända till verkligheten då? =) Har ni haft det som ni förtjänat? Många frågor blir det, men jag antar att du kommer att redovisa det i några kommande bloggar.

    Haré

    SvaraRadera
  21. Mors.

    Nähä, ingen dat... Mac än.

    *ser medlidande ut*

    SvaraRadera
  22. Mors.

    Jorå, nu ere mycké att pyssla med ställa in leta efter osv...

    Haré

    *ser koncentrerad ut*

    SvaraRadera
  23. Aha, så hästen har kommit fram nu? Glöm inte att ge den havre och äpplen också!

    ♪♪♪♪(klapperiklapperiiiiiklapperaaaa!)

    *visslar lite så Badaren blir glad där han pysslar med lilla hästen*

    När kommer en bild på den? Har du döpt den, eller hade den ett namn redan :-)

    SvaraRadera
  24. Joru, nu har den kommit...

    De va skillnad de - som han sa som bytte kärr... sambo.

    SvaraRadera