torsdag 23 juni 2011

Vad är sommar för dig

   




22 kommentarer:

  1. Den där låten som Du sno... lånat till filmen är verkligen sommar.

    En transistorradio, en röst som presenterade programmet med "För Er på vägarna, eller i hängmattorna" och så dånade låten ut i den enda högtalaren...

    Programmet går väl än, men jag lyssnar inte på det nu när inte T. Ehrenmark finns längre.

    SvaraRadera
  2. Tycker den sitter som en smäck i sommartider.

    Inget sommarprogram är detsamma utan Herr Ehrenmark.

    Påminner mig om att det var bättre förr - mycket bättre dessutom.

    SvaraRadera
  3. Nog handlar det mycket om fiske, åtminstone i mina tankar, och så blir det en del promenader i omgivningarna för att få kameran rastad.

    SvaraRadera
  4. För mig handlar sommaren om att få vara på sjön med Molly och filmkameran. Fiska och bada, men det kanske går under kategorin - slappa förstås!?

    SvaraRadera
  5. För mig är sommar vatten. Om det är som regn, eller sjö och hav, spelar ingen större roll.
    Nåja, eftersom jag är lite före min tid, eller snarare er tid, så passar jag på att önska Glad och Trevlig Midsommar!

    SvaraRadera
  6. Visst, tillgång till vatten dock ej regn hör sommaren till tycker jag också. Jag föredrar havet framför sjön, frågan mig inte varför, det bara är så.

    Midsommar ja, visst är det lustigt som någon påpekade att vi firar mörkrets ankomst!?

    Haré

    SvaraRadera
  7. Jamen kolla..
    Där kom den ju.. Den super somriga rullen som Mingla väntat på ..

    Dig öskar jag bara en trevlig helg för jag tänker inte fira nått.. I alla fall inte att det blir mörkare..

    Haré allt vad du kan..

    SvaraRadera
  8. Mors.

    Jamen du tror väl inte att jag skulle gör dig besviken... Du ville ju så gärna få njuta av en som du säger "super somrig rulle", så naturligtvis klippte jag ihop en åt dig. =)

    Nja, fira vet jag väl inte om jag ska, men en lille en och en sillasvans får det nog bli i alla fall.

    Haré

    SvaraRadera
  9. Glad midsommar önskas alla, från ett
    blåsigt Nynäshamn :)
    Funderade tidigare ett tag på att sätta en årtull bak på min båt, om motorn inte skulle fungera och vinden ta slut, men det verkar ju aldrig sluta blåsa.
    Med tanke på vrickåra alltså :)
    Det var väl vrickat?
    Ha det

    SvaraRadera
  10. Glad midsommar på dig själv från ett (förmodligen) lika blåsigt Malmö.

    Jag funderar allvarligt på att utrusta Molly med ett par hederliga åror, men som sagt... en vrickåra kanske inte är helt fel, och behöver inte nödvändigtvis var så hemskt vrickat faktiskt.

    Haaaré

    SvaraRadera
  11. Mors.

    Våga vägra fira midsommar!

    *ser rebellsik ut*

    SvaraRadera
  12. Mors.

    *ställer sig bredvid Lennart på barrikaden*

    Våga vägra fira midsommar!

    Men mat måste man ju ha, så det får väl bli ena sillarumpa och en lille en i alla fall...

    *ser hungrig ut*

    Haré

    SvaraRadera
  13. Uj uj uj, vad var det som hände?
    Jaha, ok då!
    Mm, ha det
    snark.....

    SvaraRadera
  14. Ja det frågar man sig...

    Här fick man glömma sovmorgon, chefen skulle -i ottan visade det sig- till stallet. Efter lite förhandlande, tog hon bussen. Men somna om efter att ha förhandlat med chefen är -kan jag garantera- stört omöjligt!

    Men sovmornar är överreklamerade tycker jag. =(

    Haré

    SvaraRadera
  15. Nu så, vet inte om man ska kalla det sovmorgon? Snurrigt värre liksom, kanske ett virus på balansnerven tänker jag?
    Men nej, det är det inte säger Karin, utan allt beror på gårdagen.
    Gårdagen? Konstiga fruntimmer. Vad har gårdagen med idag att göra? Jag mådde ju skitbra igår. Ingen mening att diskutera det vidare, orka?
    Ha det

    SvaraRadera
  16. Tro henne inte!
    Det där kör hon med bara för att du förmodligen hade roligare igår. Missunnsamma som de kan vara understundom. Chefen körde med samma variant när jag förklarade att jag inte ville skjutsa henne i morse. Jag förklarade att man inte ska köra bil när man är trött, och fick till svar att de minsann inte var pga trötthet jag inte ville köra. Jäkla näbbgädda!
    Haré

    SvaraRadera
  17. Hej på dig du... =)
    Jag antar att du har överlevt dagen och att det tom gick bra..

    NU får du haré tills det blir måndag och det är snart som tusan..
    :o)

    SvaraRadera
  18. Mors.

    Jorå, dagen har varit vänlig mot mig kan jag nog med gott samvete säga.

    Jomen, nu är det nära...

    Haré

    SvaraRadera
  19. Mors.

    Är det väder för en tur på böljan blå?

    SvaraRadera
  20. Mors.

    Hade tänkt mig det ja, men... det beror på när chefen behagar avsluta sin stalltjänst! =(

    Är det inte det ena, så är de det andra som flickan sa som... ja du vet.

    SvaraRadera
  21. I morn..............

    ;O)

    Haré

    SvaraRadera
  22. Japp, om inte Molly tjatar om en tur på havet... Det hänger på vädret!

    De e mycké nu.

    SvaraRadera