torsdag 24 mars 2011

Ljuger bilden

  En bild säger mer än tusen ord - har någon påstått. Fan vet!

Jag roade mig med att lägga på lite olika filter på den här soliga och för sinnet rätt lugna bilden...

Vad hände!?

...och vips så blev den både lite skrämmande och dramatisk. Med ett i detta fallet "rött filter" så kan man skapa en dramatik av lugnet själv.Visst, en bild säger kanske mer än tusen ord, men man kan f-n heller inte lita på att bilden inte ljuger som den värsta borstbindare!
Ja det var bara en liten reflektion över vad man kanske bör tänka på nu när nyhetsflödet fullkomligt sköljer över oss med dramatiska bilder.

10 kommentarer:

  1. Mors.

    Tja, just återkommen efter en rundtur på "stollebloggen" har jag fått klart för mig att allt är ett stort elände.

    Och det finns bara nåra få som kan rädda världen från allt hemskt. De låter som gamla frikyrkopastorer.

    Folk ÄR inte kloka, helt enkelt...

    SvaraRadera
  2. Mors.

    Varför tror du jag lämnade skeppet?

    "Stollebloggen" har gått som ett ankare till botten, men får inget fäste utan draggar mot den fullständiga katastrofen med god fart...

    ...nä, folk är inte det.

    Haré

    SvaraRadera
  3. Man måste sänka sig. Någonstans där ner hittar vi rätt nivå.Någonstans där under sandlådskanten!

    Idag är det många fixade bilder!

    SvaraRadera
  4. Jag har varit med för länge för att "gå på" att det kommer att bli bättre Börje. Sanden på AB-bloggen är lika ner pissad som många av ungarnas sandlådor är av kattpiss. Skillnaden är att på AB är det "vuxna människor" som pissar hej vilt på allt och alla. Mycké man inte förstår.
    Jorå, med en bild kan man säga mycket! :-)

    SvaraRadera
  5. Vilket coolt träd.. !
    Tiken har energi för en hel flock idag så jag tror att det gick bra..
    ;o)

    Haré allt vad du kan..

    SvaraRadera
  6. Visst är det häftigt!

    Skönt att höra att hon piggnat till igen... :-)

    Haré ni med.

    SvaraRadera
  7. Jaha..Sitter du här och ljuger va?? Manipulerar bilder..Bah..
    Vart ska det sluta..Vojne vojne..

    Jaja.hoppas att du får ha en finfin helg och glöm inte att det är våffeldagen i dag.Om du inte orkar göra egna så kom in till mig och smaka ;-)

    *goa kramar

    SvaraRadera
  8. Mors...!
    Nu är det bara en liten sketen helg i vägen och sen är det MÅNDAG....!
    Jag hoppas att det är måndag på måndagen nu så att veckan slipper bli så fel du vet..

    NU så får du ha det så bra som det går.. Jag ska köpa en ny snabeldrake..

    Haré

    SvaraRadera
  9. ULLIS: Ljuga ... jag ... hur kan du tro något sånt! *ser chockad ut*

    Våffeldag eller ej, hur ska jag kunna ha en fin helg efter detta?

    Sen frågar man sig vad fan Vojne har med detta att göra!

    SvaraRadera
  10. MINGLA: Mors!

    Det är nära nu, måtte nu bara helgen passera lika fort som avlöningen gör...

    Du kan tro att det är måndag på måndag... Jajemen!

    Ny myrslok..?

    Varför då.

    Gör som jag istället för att slänga ut massa pengar på onödiga prylar, jag öppnar korsdrag. Så blåser skiten bort. :-)

    Haré

    SvaraRadera