tisdag 1 mars 2011

Min badbåt

Örn-jollen min förste egna båt är en enmansjolle med ett storsegel. En skönhet med blått däck och vitt skrov, det blå och vit randiga seglet matchade båten väl. Den konstruerades på 1960 talet av Sigurd Isacson.



En lättseglad båt som också garanterar många tillfällen till uppfriskande bad. Jollen är 3,00 m lång/kort, och 1,40 bred med en  segelyta på 6 m².
Bad ja, de flesta var i och för sig ofrivilliga och blev i längden tröttsamma. Man ville segla, inte resa och ösa stup i kvarten, vilket man av all träning, blev rätt bra på med tiden.

6 kommentarer:

  1. Jag föredrar nog roddbåtar i alla fall jag! Sjön ska tas med ro!

    SvaraRadera
  2. Men då måste ju mina gamla flytetyg suttit som handsken, snacka om att få ro...

    SvaraRadera
  3. Mors.

    Vilken liten Du hade...

    Lennart

    SvaraRadera
  4. Mors.

    Jomen, nu har den växt till sig ska du veta, men stor lär den aldrig bli.
    På sjön är det liten, men naggande god som gäller. Det bör väl passa dig också kan jag tänka.
    He he heee

    SvaraRadera
  5. En sån skulle jag kunna tänka mig! Den verkar inte större än att jag kan hoppa i sjön och bogsera iland den om jag inte kommer på hur man gör för att vända den.

    SvaraRadera
  6. Var aldrig orolig, du behöver inte hoppa i sjön, båten hjälper dig så gärna med den detaljen... Jag har inte badat så mycket som jag gjorde tillsammans med den båten. :)

    SvaraRadera