torsdag 3 mars 2011

På inköpslistan:

Har bestämt mig för att Molly ska få åror, bara för att slippa dra igång motorn var gång man ska göra en kort förflyttning. 
Sen är det ju också så att man bör ta saker och ting med ... ro. :-)

Åror 2,70 långa a 399:- paret är ju som hittat.



 Galvaniserad årklyka eller som man i dagligt tal säger årtull c:a 160:-


Ventilationsgaller (rostfritt) till nya luckan, 39.90:-

Halkip, 2st 199:-

Tallriksankare, 3kg 129:-

Ankarlina 12mm 30 m, med kärna av bly 499:-

Tågvirke, c:a 500:-
Div schackel och riggbult c:a 250:-
Växelhusolja 40:-
Båtcleaner/polish/vax/trassel c:a 200:-

Tot: 1915,90:- bara för att få Molly i sjödugligt skick ... 'suck' ... för att då inte nämna allt annat som jag glömt!

4 kommentarer:

  1. Jag tror att det du har glömt kanske kan vänta en stund.... Kanske..
    Åror är kul men jag tror att det kan bli tungt att ro runt må Molly men jag kan förstås ha fel..

    Jag hoppas att du mår bra och så..
    Haré på en fredag..

    SvaraRadera
  2. Så er nog ja, det jag glömt, kan gott vänta.
    Jag ska bara ha årorna till korta sträckor, och för motionens skull... He he.

    Jag mår bättre och bättre desto ljusare det blir på morgonen...

    Haré du mé

    SvaraRadera
  3. Det går ju inte att ro, ro till fiskeskär om man inga åror har och vem kan segla förutan vind!

    SvaraRadera
  4. Det är ju sant, därför gör jag vad jag kan - skaffar åror! :-)

    SvaraRadera